ماهی سیاه کوچولو

غریبه و بی کس و کار زندونیه یه عادتم نا واسه چرخش ندارن عقربه های ساعتم

ماهی سیاه کوچولو

غریبه و بی کس و کار زندونیه یه عادتم نا واسه چرخش ندارن عقربه های ساعتم

متن فارسی زیارت عاشورا

 

قربان بارگاهت آقا.... 

 

سلام بر تو اى ابا عبد اللَّه؛ سلام بر تو اى فرزند رسول خدا؛ سلام بر تو اى فرزند امیر المؤمنین و اى فرزند سیّد اوصیا؛ سلام بر تو اى فرزند فاطمه زهرا سیّده زنان اهل عالم؛ سلام بر تو اى کسى که از خون پاک تو و پدر بزرگوارت خدا انتقام مى‏کشد؛ و از ظلم و ستم وارد بر تو دادخواهى مى‏کند. سلام بر تو و بر ارواح پاکى که در حرم مطهرت با تو مدفون شدند. بر جمیع شما تا ابد از من درود و تحیت و سلام خدا باد. تا دلیل و نهار در جهان بر قرار است. اى ابا عبد اللَّه همانا تعزیتت ( در عالم ) بزرگ و مصیبتت در جهان بر ما شیعیان و تمام اهل اسلام سخت و عظیم و ناگوار و دشوار بود. و تحمل آن مصیبت بزرگ در آسمانها بر جمیع اهل سموات نیز سخت و دشوار بود. پس خدا لعنت کند امتى که اساس ظلم و ستم را بر شما اهل بیت رسول بنیاد کردند و خدا لعنت کند امتى را که شما را از مقام و مرتبه ( خلافت ) خود منع کردند و رتبه‏ هایى که خدا مخصوص به شما گردانیده بود، از شما گرفتند.

 

خدا لعنت کند آن امتى که شما را کشتند و خدا لعنت کند آن مردمى را که از امراى ظلم و جور براى قتال با شما اطاعت کردند. من به سوى خدا و به سوى شما از آن ظالمان و شیعیان آنها و پیروان و دوستانشان بیزارى مى‏جویم. اى ابا عبد اللَّه من تا قیامت سلم و صلحم با هر که با شما صلح است و در جنگ و جهادم با هر که با شما در جنگ است. خدا لعنت کند آل زیاد و آل مروان را. و خدا لعنت کند بنی امیه را تمامی و لعنت کند پسر مرجانه را و لعنت کند عمر سعد را و خدا لعنت کند شمر را. و خدا لعنت کند گروهى را که اسبها را براى جنگ با حضرتت زین و لگام کردند و بر تو بناگاه هجوم آوردند و براى جنگ با تو مهیا گشتند. پدر و مادرم فداى تو باد؛ تحمل حزن و مصیبت بر من به واسطه ظلم و ستمى که بر شما رفته سخت دشوار است. پس از خدایى که مقام تو را گرامى داشت و مرا هم به واسطه دوستى تو عزّت بخشید از او درخواست میکنم که روزى من گرداند تا با امام منصور از اهل بیت محمد صلى اللَّه علیه وآله خونخواه تو باشم. پروردگارا مرا به واسطه حضرت حسین نزد خود در دو عالم وجیه و آبرومند گردان.

اى ابا عبداللَّه من به درگاه خدا تقرب جسته و به درگاه رسولش و به نزد حضرت فاطمه و حضرت حسن و به حضرت تو قرب مى‏طلبم به واسطه محبت و دوستى تو. و بیزارى از کسانى که اساس و پایه ظلم و بیداد را بر شما بنا نهادند و بیزارم از پیروان آنها و به درگاه خدا و نزد شما اولیاء خدا از آن مردم ستمکار ظالم بیزارى مى‏جویم و اول به درگاه خدا؛ سپس نزد شما تقرب مى‏جویم به سبب دوستى شما و دوستى دوستان شما و به سبب بیزارى جستن از دشمنان شما. و بیزارى از مردمى که با شما به جنگ و مخالفت برخاستند و از شیعیان و پیروان آنها هم بیزارى میجویم. اى بزرگواران من سلم و صلحم با هر کس که با شما صلح است و در جنگ و مخالفتم با هر کس که با شما به جنگ است و دوستم با دوستان شما و دشمنم با دشمنان شما. پس از کرامت حق درخواست مى‏کنم به معرفت شما و دوستان شما مرا گرامى سازد و همیشه بیزارى از دشمنان شما را روزى من فرماید و مرا در دنیا و آخرت با شما قرار دهد.

و در دو عالم به مقام صدق و صفاى با شما مرا ثابت بدارد و باز از خدا درخواست میکنم که به مقام محمودى که خاص شما است مرا برساند. و مرا نصیت کند که در رکاب امام زمان شما اهلبیت، که هادى و ظاهر شونده ناطق به حق است؛ خونخواه باشم. و از خدا به حق شما و به شأن و مقام تقرب شما نزد خدا در خواست مى‏کنم، که ثواب غم و حزن و اندوه مرا به واسطه مصیبت بزرگ شما، بهترین ثوابى که به هر مصیبت زده‏اى عطا مى‏کند به من آن ثواب را عطا فرماید. و مصبت شما آل محمد در عالم اسلام بلکه در تمام عالم سماوات و ارض چقدر بزرگ بود و بر عزادارانش تا چه حد سخت و ناگوار گذشت. پروردگارا مرا در این مقام که هستم از آنان قرار ده که درود و رحمت و مغفرتت شامل حال آنها است. پروردگارا مرا به آیین محمد و آل اطهارش زنده بدار و گاه رحلت هم به آن آیین بمیران.

پروردگارا این روز؛ روزى است که مبارک می دانستند آن را بنى امیه و پسر جگر خوار و یزید پلید لعین، پسر معاویه ملعون در زبان تو و زبان رسول تو صلى اللَّه علیه و آله در هر مسکن و منزل که رسول تو توقف داشت ( همه جا او را به لعن یاد کرد ). پرورگارا لعنت فرست بر ابیسفیان و بر پسرش معاویه و پسرش یزید پلید. بر همه آنان لعن ابدى فرست و این روز ( عاشوراء ) روزى است که آل زیاد بن ابیه لعین و آل مروان بن حکم خبیث، به واسطه قتل حضرت حسین صلوات اللَّه علیه شادان بودند. پروردگارا تو لعن و عذاب الیم آنان را چندین برابر گردان. پروردگارا من به تو در این روز و در این مکان و در تمام دوران زندگانى به بیزارى جستن و لعن بر آن ظالمان و دشمنى آنها و بدوستى پیغمبر وآل اطهار او تقرّب میجویم. سپس 100 مرتبه میگویی:

پروردگارا تو لعنت فرست بر اوّل ظالمى که در حق محمد و آل پاکش صلوات الله علیهم ظلم و ستم کرد. و آخرین ظالمى که از آن ظالم نخستین در ظلم تبعیّت کرد. پروردگارا تو بر جماعتى که بر علیه حضرت حسین بجنگ برخاستند لعنت فرست و بر شیعیانشان و بر هر که با آنان بیعت کرد و از آنها پیروى کرد. خدایا بر همه لعنت فرست. سلام بر تو اى ابا عبد اللَّه و بر ارواح پاکى که فانی در وجود تو شدند. سلام خدا از من بشما باد الی الابد مادامى که شب و روزی برقرار و باقى است و خدا این زیارت مرا آخرین عهد با حضرتت قرار ندهد. سلام بر حضرت حسین و بر حضرت على بن الحسین و بر فرزندان حسین و بر اصحاب حسین و آنگاه میگویی:

سپس به سجده رفته و میگویی:

پروردگارا تو لعنت مرا مخصوص گردان باولین شخص ظالم و اول در حق اولین ظالم و آنگاه در حق دومین و سوّمین و چهارمین. پروردگارا و آنگاه لعنت فرست بر یزید پنجم آن ظالمان و باز لعنت فرست بر عبید اللَّه بن زیاد پسر مرجانه و عمر سعد و شمر و آل ابى سفیان و آل زیاد و آل مروان تا روز قیامت ذکر سجده: خدایا ترا ستایش میکنم بستایش شکر گذاران تو؛ برغم اندوهى که بمن در مصیبت رسید. سپاس خدا را، بر عزادارى و اندوه و غم بزرگ من. پروردگارا شفاعت حضرت حسین را روزى که بر تو وارد میشوم نصیبم بگردان. و مرا نزد خود ثابت قدم بدار به صدق و صفا در روزى که بر تو وارد میشوم؛ با حضرت حسین و اصحابش که در راه خدا جانشان را نزد حسین فدا کردند ( همنشین ) باشم.

نظرات 13 + ارسال نظر
دختر نارنج و ترنج 6 دی 1388 ساعت 21:44

سلام سجاد جان
خوبی؟؟
ممنون از کار جالبت!!! مرسی... خیلی خوبه که متن فارسی رو داشته باشیم.
شاد باشی عزیزم.

ممنون ترنج عزیز خواهش میکنم من خودم با متن فارسی دعاها بیشتر ارتباط برقرار می کنم قبلا هم تجربه دعای عرفه رو داشتم و تو وبلاگ گذاشتم

مرسی که اومدی شاد و سبز باشی

سلام بر تو ای عزیزترین..ای حسین شهید...
می دانی که دیروز عاشورا بود...

و امروز اهل بیتت را به اسارت می برند...

هیوا 8 دی 1388 ساعت 01:52

سلام.خوبید؟ این ایام رو تسلیت می گم.شرمنده دیر اومدم.سرم گرمه درس و امتحانه.تولدتونم مبارک باشه.امیدوارم ۲۴ سالگیه مملوء از موفقیت و دلخوشی داشته باشید.

ممنون هیوا جان منم همین طور
خواهش میکنم این چه حرفیه دشمنتون شرمنده
مرسی که تبریک گفتی

شما هم همیشه شاد و سبز و موفق باشی

سلام. واقعا خیلی ها رو دلم می خواست به بازی دعوت کنم. کنجکاو شدم بدونم اگه تو بنویسی چی خواهی نوشت. تو این بازی شرکت می کنی؟؟؟؟
خواهش می کنم عزیز

به روی چشم چرا که نه نیلوفر جان حتما می نویسم

فرانک 8 دی 1388 ساعت 09:49 http://parvanak.blogsky.com

سلام مرسی که این متن رو گذاشتی البته اگه با کمی تعقل روی کلمات و کمی بلد بودن زبان عربی میتوانیم خودمان این متن زیبای ادبی و عرفانی را که اسمش را نیایش گذاشته ایم خودمان معنی کنیم و بسیار لذت ببریم. چرا که در معنی کردن گاهی میبینیم که مفاهیم زیباتر و بهتری میتوان یافت چرا که عزیزان مترجم در زمان خود و درحد خود آنهاراترجمه کرده اند و وظیفه ماست که اگر ادعای مسلمانی میکنیم مفاهیم واقعی سالم زیست را جستجو کنیم و چه کتابی بهتر از کتاب قانون(فرقان)؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رسیدن حسین (ع) به معشوق را باید جشن گرفت و پایکوپی کرد نه اینکه بر سر زد و مرثیه کرد. ما برای عشقهای زمینی عروسی میگیریم ولی برای عشقهای معنوی و واقعی مرثیه میگیریم من که در عجبم تو بگو!!!!!!!!!!!

درست میگی فرانک عزیز من هم قبول دارم ولی الان هر چی بگم و بگیم ک.... میشیم پس.................

مرسی که اومدی خوشحالم کردی بازم بیا دختر کم پیدا

میشا 8 دی 1388 ساعت 12:03

باز هم محرم آمد....!
در زمین درد است و درمانش حسین یک نفر تا آخر دنیا حسین

این همه آه و عزا از بهر کیست ؟ از برای سرور و مولا حسین

آسمان و ماه غوغا کرده اند آب و باران ، از لبت شرمنده اند

کوفیان در انزوای کفر خود کوه غم را بر تو مهمان کرده اند

مسلمین در راه تو احیاء شدند در کنارت ، کربلا را ساختند

در رکوع عشق ، عاشق می شدند در رکابت ، اسب ها می تاختند

ابرها ، اشک گران می ریختند اشک ها ، سجاده ات را ساختند

چشم هایت ، آتشی افروختند دشمنان را در عطش انداختند

ظهر عاشورا ، تمام مشرکان تیغ هاشان را به نفرت آختند

رنگ دل هاشان به رنگ دیو بود جنگ را بردند ، دل را باختند

کوله بار یاس ها امید بود عشق و ایمان را به دوش انداختند

جنس خون لاله ها از عشق بود راه خود را با شهادت ساختند

از تنفرهای دیرین با حسین تیر زهر آلوده ای آمد پدید

بر گلوی اصغر شش ماهه رفت قلب او با قلب مولا می تپید

خیمه پر بود از عطش ، از تشنگی پیکر عباس ، نا آرام بود

گرچه مشکش از عطش ، سیراب شد لیک ، دستانش ، سراسر نام بود

از ازل نام تو را بر قلب ها آبی چشمان پر مهرت نوشت

تا ابد تا ناکجا می خوانمت از لب عطشان تو شعرم سرشت

مهر تو شد مهر و موم شعر من شعر باران خورده ای از اشک ابر

عشق مردی کوه والا چون حسین مرد ایثار و شهادت ، مرد صبر

ممنون میشا خانوم از شعر زیباتون
و مرسی که اومدین

میشا 8 دی 1388 ساعت 12:05

ممنون.
بازم بهت سر میزنم

حتما خوشحال میشم بازم بیاین

دریا 8 دی 1388 ساعت 12:22 http://www.daryaa.blogsky.com

عشق تنها سهم مرغ عشق نیست، میتوان عاشق شد و گنجشک وار زیست...

دریا 8 دی 1388 ساعت 12:42 http://www.daryaa.blogsky.com

ثمره عمر آدمی یک نفس است و آن نفس از برای یک همنفس است گر نفسی با نفسی هم نفس است آن یک نفس از برای عمری بس است

سلام داش سجاد..
از ۲۲مرداد دیگه بهم سر نزدی..میدونستی؟؟؟
بی معرفت..

بله می دونستم
قبول دارم که در حقت بی معرفتی کردم داداش گلم
میام و طلب بخشش میکنم نه توجیح چون هیچ توجیهی وجود نداره
اومدم
.
.
.
.

سلام چطوری خوبی؟
ممنون بهم سرمیزنی.
راستش مینا یه چندوقتیه که سرش خیلی شلوغه هم مراقبت از آرمان و هم یه مسله دیگه که از خودش بپرس اگه دوست داشت بهت میگه من نمیتونم بگم.
بازم ۶ماه مرخصی ولی ایندفعه بدون حقوق گرفته.
منم که سرم به درس و مدرسه گرمه الانم که موقع امتحانات ترمه دیگه خیلی باید بخونم.
واسم دعاکن .
بای

ممنون فریده جان
باشه از خودش می پرسم حتما

موفق باشی خوب بخون تا موفق باشی تو درسات
حتما چرا که نه واست دعا میکنم

امتحانات تموم شد حتما بیشتر بنویس تا نبودت رو جبران کنی

شادو سبز و موفق باشی همیشه

میشا 11 دی 1388 ساعت 11:18



آی آدما٬ آی غنچه ها٬ آی کوچه ها٬ تو رو خدا بگین نره

پیاده ها ٬سواره ها ٬مسافرای جاده ها٬ تو رو خدا بگین نره

تو رو خدا بگین نره٬ اگه بره٬ من حرفامو به کی بگم؟

آخه من هم عاشق شدم٬ داره میره ٬من چی بگم؟

آهای شبا ٬ستاره ها٬ ترانه ها٬ اگه بره٬ قشنگی ها رو میبره

آی آدما٬ مسافرا ٬پنجره های کوچه ها٬ تو رو خدا بگین نره

عاشق شدم ٬اون می دونه٬ واسه همین داره میره

اگه بره٬ کی تو شبام٬ شعرام رو از من می گیره؟

نرو ٬بمون٬ اگه کمم ٬عاشق شدم خیلی زیاد

یادش به خیر٬ چه زود گذشت ٬اون اولا یادت میاد؟

مترسکی غریب بودم ٬تنها بودم٬ ساکت و بی صدا بودم

قشنگ بودی٬ بچه بودم٬ از آدما جدا بودم

یه حرفی موند٬ توی دلم ٬بهت بگم ٬از روزی که گفتی میرم

خواستم بگم ٬دوستت دارم ٬دوستت دارم ٬دوستت دارم

نه خنده ها٬ نه گریه ها٬ نه اونهمه ترانه و گلایه ها

هیچی به یادت نمیاد٬ نه بوسه و نه کوچه و نه سایه ها

داره میره ٬تا دوباره٬ ساکن اون شبها بشم

تو باغ سرد لحظه هام٬ مترسکی تنها بشم

عمر منم با رفتنت ٬انگاری رو به آخره

منم می خوام عاشق بشم٬ تو رو خدا بگین نره

می خواد بره ٬تنها بره٬ تو فکر راه سفره

آی آدما ٬ستاره ها ٬مسافرا٬ تو رو خدا بگین نره

اووووووووووه ...

چه آپ طولانیی ...

راستش و بخوای حوصلش و نداشتم بخونم ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد