ماهی سیاه کوچولو

غریبه و بی کس و کار زندونیه یه عادتم نا واسه چرخش ندارن عقربه های ساعتم

ماهی سیاه کوچولو

غریبه و بی کس و کار زندونیه یه عادتم نا واسه چرخش ندارن عقربه های ساعتم

...

 

پدر و پسر هر دو جلوی پنجره نشسته بودند. پسر در حال خوندن کتاب فلسفی بود و پدر از پنجره به بیرون نگاه می کرد و به روزگار گذشته فکر می کرد که کلاغی پشت پنجره نشست. پدر پرسید : " این چیه ؟ "

پسر با تعجب نگاهی به پدر انداخت و گفت : " خوب معلومه، یک کلاغ. " و  مشغول خوندن کتاب شد. چند دقیقه بعد پدر پرسید : " این چیه ؟ "

پسر گفت : " گفتم که یک کلاغه. " و باز شروع به خوندن کرد.

چند دقیقه بعد پدر دوباره سؤال خود را تکرار کرد و پسر باز جواب داد : " این یک کلاغه پدر یک کلاغ. " هنوز مدتی نگذشته بود که پدر باز پرسید : " این چیه ؟ " پسر با بی حوصلگی جواب داد : " چند بار بگم پدر، این یک کلاغه یک کلاغ. اگر نمی خواهید کتاب بخونم خوب بگید. خواهش می کنم دیگه سؤال نکنید. "

پدر لبخندی زد و گفت : " چهل سال پیش تو یک پسر بچه شیرین زبان بودی. درست همین جا نشسته بودیم. تو بیش تر از ١٢٠ بار همین سؤال را از من پرسیدی و من هر بار با شوق بیش تری به تو جواب می دادم : " این یک کلاغه پسرم یک کلاغ. "

نظرات 26 + ارسال نظر
کامی 18 خرداد 1388 ساعت 02:32 http://www.amooyadegar.blogsky.com

سلام
قبل هر چیز باس بگم مطلب جالبی بود تاثیر برانگیزه
تا اوجنی که من یادم نویسنده این بلاگ اجادسا (سجاد)جون بوده حالا شما کیش میشی نمیدونم ولی بهش بگین من منتظر نظرشم
یا حق

اجادسا: ممنونم کامی جون خوبی البته هنوزم نویسندش سجاده ولی تازگیا البته نه تازگیا تو نبودی که من با دوتا دوست جدید شروع به نوشتن کردم یکیش مونا و دیگری فهیمه که این مطلب و فهیمه جان زحمتش و کشیدن
چه خبر داداشی سربازی چطوره

عشق 18 خرداد 1388 ساعت 02:39

دوست عزیز وبسایت فوق العاده زیبا با مطالب بسیار ارزشمند و مفیدی را به ثبت رسانده اید ما از تمام قسمتها و مطالب پربار شما بازدید کردیم و وبسایتتان را یکی از وبسایت های موفق و پربازدید در زمانی نه چندان دور دیدیم و از این بابت به شما تبریک و شادباش میگوییم
اما هنگام خروج از وبسایتتان حیفمان آمد که شما را از موضوع بسیار مهم و مفیدی آگاه نسازیم
ما قصد داریم بزرگترین شانس زندگیتان را به شما بدهیم و سایتی را به شما معرفی کنیم که مخصوص وبمسترها (دارندگان وبسایت) است . شما با عضویت در سایت میتوانید به زیباسازی هرچه بیشتر وبسایتتان بپردازید .خدماتی که این سایت برای زیباسازی و حرفه ای تر شدن به شما ارائه میدهد عبارتند از: سیستم تبادل لینک ودیکشنری آنلاین و سیستم پیام نما (غیر فعال) وفرم تماس با ما و رتبه سنج گوگل و وضعیت یاهو
وبسیاری از خدمات دیگر
برای عضویت میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کنید
http://www.oxinads.com/?a=22810
درضمن خیلی جالب است به شما بگویم که این سایت به شما پول بسیار خوبی میدهد
کافیست در سایت زیر ادرس وبلاگ و شماره حساب بانکی خود را درج نمایید..در هر کجا که هستید..بعد از 24 ساعت تاثیر انرا خواهید دید
http://www.oxinads.com/?a=22810
شما میتوانید با قرار دادن کد بنرها وبسایتتان (اگر بگویم پول پارو کنید دروغ نگفتم)به کسب درآمد بپردازید
همچنین سایت های پر بازدید ایران ، عضویت فعالی دراین گروه دارند...به ازای هر کدام از وبلاگهایتان پول در میاورید.تعداد زیاد اعضای این گروه نشاندهنده رسمیت این گروه و هیچ گونه سوء استفاده است. فقط وبلاگ خود را ثبت نمایید و پول پارو کنید...بدون هیچ گونه چشم داشت و تضرر مالی....در هر کجا و در هر زمان و درهر وضعیت مالی که هستید
عضویت سریع از اینجا:
http://www.oxinads.com/?a=22810

این دعوت نامه مانند نقشه گنج بسیار بزرگی است که ما به شما رایگان هدیه دادیم فقط دست یابی به این گنج بزرگ بستگی به تلاش و پشتکار شما دارد که حتما آن را به دست می آورید
حتما برای فعال شدن حسابتان باید کد بنرها را در وبسایتتان قرار دهید

با آرزوی روزهایی پر از شادی و پر از پول و رسیدن به هدفهای
زندگی برای شما و دوستداران شما

غریبه 18 خرداد 1388 ساعت 03:11 http://banouye-sib.blogsky.com/

سلام به دوست خوبم

ممنونم بهم سر میزنی

اما یه گله دارم

ای کاش وقتی به وبلاگ دوستی میری مطلبش رو هم بخونه و در مورد همون مطلب نظری بدی تا شاید از نظر شما هم استفاده کنه در راه بهتر زندگی کردن و پیش رفتن ....

اما من مطلب زیبای شما رو خوندم و میدونم که واقعا پدر و مادر ها همیشه با جان و دل به سوالها و حرفهای فرزندانشون جواب میدند ....این انتظار زیادی نیست که پدر و مادرا از فرزندانشون دارند که کمی به انها توجه کنند

زیبا و اموزنده بود

متشکرم

موفق باشید

اجادسا :خواهش میکنم شما درست میگید من اومدم ولی شما در مورد پست قبلیتون که می خواستید پاکش کنید یا نکنید صحبت کرده بودید ولی با این حال کوتاهی از من بود ببخشید
موفق و سبز باشید

فرید 18 خرداد 1388 ساعت 05:59

سلام بر تو ای هموطن
ایا از پس مخارج زندگی خود بر نمیایید؟؟
ایا دنبال یک راه حل برای غلبه بر مشکلات مالی خود هستید؟
ما برای این مساله مشترک همه یک راه حل داریم.
درباره کمپانی پارمیس که بصورت قانونی در ایران ثبت شده چیزی شنیدی؟
میخواهی ماهی 5تا8 درصد سود بگیری؟
میخوای سرمایه هات توسط بانک تضمین بشن؟
میخواهی از درامد بازاریابی ماهانه10ها ملیونی استفاده کنی؟
و خیلی چیزای دیگه
از سایت ما دیدن کنید
www.parmis-corp.mihanblog.com

یه دوست 18 خرداد 1388 ساعت 06:02

سلام [گل]
دست مریزاد و خداقوت...
ما در http://7khatha.com هستیم. حتما سر بزنین. امکانات جالبی داره. چت روم صوتی تصویری قوی و انجمن هم داره . هر یوزر میتونه صفحه شخصی (شبیه به 360 ) داشته باشه و کلی امکانات دیگه که ارزش امتحان کردن رو داره دوست من.

[گل] به امید دیدار[گل]

آیتا 18 خرداد 1388 ساعت 07:26

سلام دوست عزیز به فروشگاه منم سر بزن خوشحال می شم عزیزم

"فروشگاه اینترنتی آیتا شاپ " فروش جدیدترین فیلم ها ، کارتون ، نرم افزار ، بازی و... با 35% پایین تر از قیمت پشت جلد کالاها

"">> اخراجی ها 2 - یوسف پیامبر ایرانی - جی تی ای <<"

"""""""""""" Www.aytashop.com """""""""""""""

axe-shop 18 خرداد 1388 ساعت 11:23 http://www.powersetshop.com

سلام[گل]
از جدیدترین سریالها و فیلمهای روز دنیا دیدن نمایید:
بخشی از لیست سریالها و فیلمهای موجود
سریال سوپرانوس
سریال خون واقعی - True Blood
سریال دروغ بگو - Lie to Me
سریال نجواگر ارواح - GHOST WHISPERER
سریال جریکو - Jericho
سریال تیغ - BLADE THE SERIES
فیلم زاغه نشین میلیونر
رامبو 1و2و3و4 Rambo
فیلمی از نخستین حفاری تخت جمشید
شکوه تخت جمشید
لذت نقاشی باب راس (BOB ROSS)
سریال قهرمانان (heroes) در سه فصل
مجموعه فیلم های 2009 سری 1
مجموعه 30 فیلم برتر 2007 و 2008
سریال فرشتگان در آمریکا
مستند خارق العاده سیاره زمین
سریال آلیاسAlias سری کامل (فصل12345)
مستند برترین مکانهای دنیا
سریال فرار از زندان سری کامل(فصل1و2و3و4)
سریال دوستان( Friends)
سریال 24 در هفت فصل کامل
سریال ترسناک ماوراءالطبیعه
سریال زنان سرسخت
سریال ترمیناتور یا نابودگر
سکوت / Silence
سریال شاهزاده زمان 1,2
سریال رقاصه هوانگ جین
سریال Point Pleasant
سریال پادشاه خدایان
سریال عاشقانه نامه عشق
سریال متشکرم ( Thank You)
سریال کایل ایکس وای
سریال جنگجویان کوهستان
سریال رابین هود کره ای هونگ گیل دونگ
سریال هشتمین اژدهای مبارز (Tian Long Ba Bu )
سریال هفت شمشیر زن بهشتی
سریال گروه برادران
سریال زیبای گرگ و میش
سریال فروشنده پارلمان (Lobbyist )
سریال فرشته تاریکی Dark Angel
(fringe )فرینج
سریال اسم من ارله
سریال عشق بد Bad Love
سریال ایلجیما( Iljimae)
سریال دختر من My Girl
دکستر ( DEXTER )
سریال کره ای درخت بهشتی(آسمانی)
داستان غم انگیز عشق (sad love story )
بازگشت عقابهای مبارز
سریال 4400 - THE4400
سریال سه پدر و یک مادر ( Three Dads One Mom)
سریال لاست(گمشدگان)در 5 فصل
هفت رخ ایران زمین
سریال امپراطوری بادها(جومونگ2)
چشم بندی دیوید کاپرفیلد
افسانه جومونگ
مجموعه کمدی لورل وهاردی
پدر خوانده 1 و 2 و 3
افسانه سودانگ
امپراطور دریا
منتظرتون هستیم[گل][قلب]

رها 18 خرداد 1388 ساعت 12:13

سلام خیلی قشنگ بود چرا ما ادمها وقتی بزرگ میشیم همه چیزا رو فراموش می کنیم ببخشید امروز حالم خوب نیست براتون بنویسم انشالله همیشه موفق باشی و خنده همیشه برو لبانتان باشه

رهای دلشکسته که دیگه بالی برای پرواز نداره

آدمک 18 خرداد 1388 ساعت 13:20 http://goodaral.persianblog.ir/

سلام داش سجاد..خوبی؟؟تسلیت میگم..
پایه هستی بریم اونجا بهش سر بزنیم..

پرنیا 18 خرداد 1388 ساعت 17:55 http://www.havadaran.net

سلام . با حمایت از میرحسین موسوی هوشیاری و بیداری خود را اعلام کنید . دولت میرحسین موسوی ، دولت صداقت و راستگویی . لطفا این جمله رو واسه دوستات اس ام اس کن و ازشون بخواه که اونهام واسه دوستانشون اس ام اس کنن .

سلام.ممنون سر زدی
از آینده می ترسم.
خدا را شکر پسر ندارم

مهدی لقمانی@دفتر عشق 19 خرداد 1388 ساعت 10:07

سلام خوبی؟
قشنگ بود
مرسی از حضورتون در دفتر عشق
شاد باشی

:«موقعی که می خواستمت می ترسیدم نگات کنم، موقعی که نگات کردم می ترسیدم باهات حرف بزنم، موقعی که باهات حرف زدم ترسیدم نازت کنم، موقعی که نازت کردم ترسیدم عاشقت بشم، حالا که عاشقت شدم می ترسم از دستت بدم»

سلام ....

بدو بیا که تولده ه ه ه ...

دیر نرسیاااااااااااااااااااااااااا .... [نیشخند]

مرسی که اومدی ...

وبلاگت خیلی قشنگه ه ه ه ....

شما هم با افتخار لینک شدید ...

مینا 19 خرداد 1388 ساعت 20:20 http://royaaye-sabz.blogsky.com/

آخ اشکم سرازیر شد...!
دلم واسه پدرم تنگ شد...!
چه زود گذشت دوران کودکیمان... افسوس که دیگه بر نمیگرده
خیلی مطلب جالبی بود. دستت درد نکنه.

راستی! من تصمیم گرفتم واسه نوشتن شعرام یه وبلاگ مستقل باز کنم.
به همین منظور وبلاگ **روزگار عشق** به روز شد!
http://rozegare-eshgh.blogsky.com/
حتمأ سر بزنید و شعرام و بخونید.

منتظر حضور سبزتون تو **روزگار عشق** هستم.

وجیهه 19 خرداد 1388 ساعت 23:20 http://mv4ever.blogfa.com

رودرو دیوار این شهر،همش از تو یادگاره

توی این کوچه ی تاریک منو تنها نمی ذاره

یاد حرفای قشنگت که توقلبم لونه میکرد

یاد دلتنگی چشمات که منو بهونه میکرد

میزنه آتیش به جونم،پس کجایی مهربونم

آخه من ترانه هامو واسه کی پس بخونم

دل من هواتو کرده آخ کجایی نازنینم

کاشکی بودی و میدیدی، بی تومن تنهاترینم

توی این بازی که ساختی من همه هستیمو باختم

زیر پات گذاشتی آخر عشقی که من از تو ساختم

اگه تو دوسم نداشتی از دلم خبر نداشتی؟

دلت از سنگ شده انگار که من وتنها گذاشتی؟!
آپم . سری بهم بزنید.

سلام خوبی وجیهه جان
ااااا چه جالب چند هفته پیش منم همین شعر و انتخاب کرده بودم باشه میام یه سر می زنم

سلام فهیمه عزیزم..
خیلی جالب بود. منم یه خواهر زاده دارم که وقتی بچه بود همه مون رو عاصی کرده بود از بس هرچی می دید می گفت این چیه؟ یه بار سوار یه تاکسی شدیم اینقدر پرسید که ما دیگه کف کردیم نشستیم، بعد راننده هی اینور اونور رو نشون می داد و می پرسید: این چیه؟ این چیه؟؟؟؟ خیلی خندیدیم. خواهرزاده م طفلکی هم مات مونده بود چی جواب بده...
خیلی زیبا بود.... ممنون...

سید محمد صائب نقشبندی 20 خرداد 1388 ساعت 16:09

سلام، خسته نباشید. هر سه تا نویسنده...
بیشتر از یک ماه که می خوام بیام و این وبلاگ رو ببینم. امروز بالاخره تونستم. از این بابت خوشحالم.
خوندن این مطالب دوباره وسوم کرد دست به قلم ببرم. بیشتر از 2 ماه که هیچی ننوشتم. آخرین مطلبم سه صبح، سه ظهر و سه شب بود که هنوز فرصت انتشارش رو پیدا نکردم. کسی چه می دونه شاید براتون گذاشتم. یک روز دیگه...
جمله پایین این صفحه من رو یاد یه نوشته دیگه انداخت که می گه ...

درود.خوش اومدی.
از اینکه بالاخره اومدی و نظر دادی خوشحالم. امیدوارم زودتر بنویسی و منتشرش کنی و ما رو هم از خوندن نوشته هات مستفیظ کنی.

سهند 20 خرداد 1388 ساعت 20:55

سلام . خوب از تفاوتهای انسانها ست و اینجا یکی از این تفاوتها میان فرزند و پدر ..
پدراها معمولا در بچه هشون خدشون رو میبینند و عشق بخصوصی اما فرزندان و خصوصا پسرها این حس متقابل را ندارند
البته یادمن نره که در این نوشته خیلی عجیب نست که پسر از سوال مکرر پدر که فرض پسر بر این است که کلاغ را می شناسد اینجوری جواب بده

سلام.
عرضم به حضورتون که این مطلب یه جنبه فلسفی هم داره اگه توجه کنید پسر در حال خوندن کتاب فلسفی هست اما به اطراف خودش توجهی نمکنه در حالی که اصول فلسفه بر این پایه ریخته شده که از اطراف خود بیش تر از کتاب ها درس گرفته بشه

سهند 22 خرداد 1388 ساعت 02:16

سلام . کاکو جان اگر از ان منظر میخوایم به قضیه نگاه کنیم اصولا فلسفه را علم توضیح و جوهر هستی به شیوه عمومی و البته جزیات ان نام میبرند . سوای تمام مکاتب فلسفی اساسا فلسفه را به ماتریالیزم و ایدالیزم تقسیم میکنند . بسیار کوتاه اینکه ماتریالیزم فلسفه ان میگوید شعور سرچشمه گرفته از وجود است ... و ایدالیزم بر خلاف ان وجود را از شعور سرچشمه میداند ...
پایه های فلسفه ماتریالیزم بر علوم بنا شده در حالی که ایدالیزم خود را بر فرضیات ایده و فکر استوار گردانیده ....

نمیدانم در این نوشته شما پسر سرگرم خواندن چه نوع فلسفه ای بوده ..
اما میشه تصور کرد که در حال خواندن از نوع ایدالیزم ان بوده که سعی داشته صرفا از کتاب فلسفه را بیاموزد ( بنا به گفته شما )
به هر صورت پیشنهاد میکنم از مباحث فلسفی نیز در وبلاگتان بنویسید . من به نوبه خود حاضرم همکاریتان نمایم
راستی دوست گرامی من قبلا با نام سارا مزاحمتان میشدم
در ویلاگ یکی از دوستان متوجه شدم نام سارا را از دیدی جنسی دریافته اند ...
نام و نام گذاری در فرهنگها فرق دارد مثلا اسامی اشرف و حشمت یا در میان کردها هیوا ( امید) چیا ( کوه ) و.. اسامی دخترانه و پسرانه است .
سارا نام کوه زیبا و بلند و سخره ای میباشد در ۲۰ کیلومتری شهر سلیمانیه عراق
موفق باشید
سهند

درود
کاکو از گویش شیرازی بر میاد. شما شیرازی هستید؟
اول تشکر میکنم از اطلاعاتتون بعد عذر خواهی میکنم از اینکه دیر بهتون جواب میدم.
اطلاعاتی که من از فلسفه دارم مربوط میشه به کتابهایی که خوندم و تجربیات کمی که دارم. کتابها اغلب در باره راههایی که فلاسفه و عرفا طی میکردند بود و در واقع از دید خودم به فلسفه نگاه میکنم از اطلاعاتتون بازم تشکر میکنم و امیدوارم مرجع این اطلاعات رو بهم معرفی کنید. از پیشنهاد همکاریتون سپاس گذارم و امید دارم که اطلاعات من هم به شما کمک کنه.

سهند 22 خرداد 1388 ساعت 23:35

سلام . نوشته کوتاهی را در مورد بحث فلسفه نوشتم دلیل خاصی داره که در قسمت نظرات دیده نمیشه ؟
با تشکر

نه سهند جان نویسنده اون متن فهیمه جان که خودش جوابت و میده خواهشن به قسمت نویسنده وبلاگ توجه شود تا بعد دلگیری چیزی پیش نیاید بازم ممنون

سهند 24 خرداد 1388 ساعت 15:13

سلام . کاکو جان خسته نباشید . در شهر سنندج به دنیا امده ام اما در حال حاضر در این جهان پهناور و پر از نعمات من نیز مثل خیلی ها به قول معروف یک وجب خاک ان به ما نرسیده . ...
زبان ؛ گویش ؛ فرهنگ ؛ جغرافیای یا محل زندگی و .. هر انچه شناسنامه ملت تعریف شده نمیتواند از روند تغییر در امان بماند ( البته من منکر وجود ملتها با فرهنگهای خودشان و بسیاری از جذابیت و قشنگیهای هر فرهنگی نیستم و این بحث خاصی است که میشود در جای خود به ان پرداخت ...) اما میتونم بگم دوست دارم انسان باشم
اگر دسترسی به کتاب ؛ اصول مقدماتی فلسفه ؛ نوشته ژورژپولیستر ؛ داشتید میتوانید از ان استفاده ببرید
موفق باشید

درود
از راهنماییتون سپاسگذارم و امیدوارم این کتاب رو پیدا کنم.

سهند 25 خرداد 1388 ساعت 02:46

سلام . چگونه میتوان با این دوستمون فهیمه صحبت نمود . ایا در وبلاگ مشخصی یا بانام و نشان دیگری در وبلاگ مینویسند .
ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

درود
e-mail ام رو توی blog گذاشتم. میتونیم از همون طریق با هم مکاتبه داشته باشیم.

یلدا 30 خرداد 1388 ساعت 12:09

سلام فقط اومدم بگم مثل همیشه حرف نداری
نگی نمیاد بی معرفته

تنها عشق 30 خرداد 1388 ساعت 15:23 http://sezavaree-eshgh

سلام ببینم منو که یادتون هست هان؟
من فریده هستم
این داستانتون خیلی قشنگه میدونید من این داستان رو از زبون مادر بزرگم که بزرگ شده ی افغانستان هست شنیدم واقعا داستان جالبیه

اجادسا : سلام نه فریده جان یادم نرفته
این داستان و فهیمه نوشته چون الان مشغول متحاناس من جواب میدم
خوبی چطوری چه جالب خوبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد