ماهی سیاه کوچولو

غریبه و بی کس و کار زندونیه یه عادتم نا واسه چرخش ندارن عقربه های ساعتم

ماهی سیاه کوچولو

غریبه و بی کس و کار زندونیه یه عادتم نا واسه چرخش ندارن عقربه های ساعتم

عصیان خدا

 

عصیان خدا

گر خدا بودم ملائک را شبی فریاد می کردم

سکه خورشیدی را در کوره ظلمت رها سازند

خادمان باغ دنیا  را ز روی خشم می گفتم

برگ زرد ماه را از شاخه شبها جدا سازند

نیمه شب در پرده های بارگاه کبریای خویش

پنجه خشم خروشانم جهان را زیر و رو می ریخت

دستهای خسته ام بعد از هزار سال خاموشی

کوهها را در دهان باز دریاها فرو می ریخت

می گشودم بند از پای هزاران اختر تبدار

میفشاندم خون آتش در رگ خاموش جنگلها

می دریدم پرده های دود را تا در خروش باد

دختر آتش برقصد مست در آغوش جنگلها

می دمیدم در نی افسونی باد شبانگاهی

تا ز بستر رودها چون مارهای تشنه برخیزند

خسته از عمری بروی سینه ای مرطوب لغزیدن

در دل مرداب تا آسمان شب فرو ریزند

بادها را نرم می گفتم که بر شط تبدار

زورق سرمست عطر سرخ گلها را روان سازند

گورها را می گشودم تا هزاران روح سرگردان

بار دیگر در حصار جسمها خود را نهان سازند

گر خدا بودم ملائک را شبی فریاد می کردم

آب کوثر را درون کوزه دوزخ بجوشانند

مشعل سوزنده در کف گله پرهیزکاران را

از چراگاه بهشت سبزتر دامن برون رانند

خسته از زهد خدایی نیمه شب در بستر ابلیس

در سراشیب خطایی تازه می جستم پناهی را

می گزیدم در بهای تاج زرین خداوندی

لذت تاریک و درد آلود آغوش گناهی را

                                               ( فروغ فرخزاد )

نظرات 8 + ارسال نظر
ماهی تنها 7 اردیبهشت 1388 ساعت 02:08 http://onlyabadan.blogsky.com/

سلام خوبی سجاد عزیز
زیبا بود ممنون که خبرم کردی

رزا 7 اردیبهشت 1388 ساعت 02:21 http://www.5685.blogfa.com

سلااااام خوبی اجادسای عزیزم اوول شدم هان بوس عزیزم راستی آپت مثل همیشه زیبا و دوست داشتنی بود راستی نمیدونم آبی هستی یا نه اما قهرمانیه استقلال رو تبریک میگم امروز خیلی روز خوبی بود ما که جشن گرفتیم جای همه خالی مخصوصا کامی عزیزم دلم واسش تنگ شده بازم منتظر حظورت هستم بای تا هی یکم بیشتر به سر بزن بوس

نه من آبی نیستم ولی در هر صورت ممنون که تبریک گفتی
پس کلی خوش گذشت خوبه من به تو هم تبریک میگم
منم دلم واسش تنگ شده
سرباز کوچولو

سلام دوست عزیز . خوبی ؟ [گل]

ممنونم از حضور گرمت در ۞۞●(دفتر عشق)●۞۞ [قلب]

مطلبت خیلی جالبه [گل]

موفق و همیشه شاد باشی [گل]

سید محمد 7 اردیبهشت 1388 ساعت 15:40

سلام
خیلی خوب بود. چه خوبه آدم هر از گاهی یادی از این شعر ها کنه.

مریم 7 اردیبهشت 1388 ساعت 16:43 http://titanic.blogsky.com

سلام چطوری خوبی؟
خیلی شعر زیبایی بود
مرسی که خبرم کردی

بای بای

ممنونم مریم جان خدارو شکر خوبم
ممنون که اومدی و سر زدی

ماهی خانوم 7 اردیبهشت 1388 ساعت 19:15 http://mahinameh.blogsky.com

سلام جزغاله جونم

انتخاب زیبایی بود و خاطره انگیز از فروغ عزیز
ممنونم که خبر دادی
شاد باشی سیاسوخته!

دختر نارنج و ترنج 8 اردیبهشت 1388 ساعت 17:31


سلام سجاد عزیزم،
زیبا بود و به جا... ممنون از دعوتت.
موفق باشی عزیز...

سلام دوست عزیز خوبی؟
دفتر عشق به روز شد
منتظرم
برقرار باشی و سبز...
[گل][قلب][گل][قلب]
نه تو بی منی و نه من بی تو هستم ، تو مال من و من در قلب تو هستم!
تو عشق منی ، بی تو باور ندارم زندگی را ، تو همه ی هستی منی !
[گل][قلب][گل][قلب]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد