ماهی سیاه کوچولو

غریبه و بی کس و کار زندونیه یه عادتم نا واسه چرخش ندارن عقربه های ساعتم

ماهی سیاه کوچولو

غریبه و بی کس و کار زندونیه یه عادتم نا واسه چرخش ندارن عقربه های ساعتم

باید که دوست داشته باشیم

 

سلام به همگی:

قشنگ‌ترین و ماندگارترین دوستی ‌ها اغلب با یک رقابت یا حسادت یا حتی تنفر شروع میشه.

شاید تو هم یادت باشد که قدیمی ترین رفیقت را در مدرسه با یک دعوا به‌دست‌‌ آوردی !

آدم این ‌طور وقت‌ها به دور از چشم ‌های شماتت‌ بار و چشم‌ غره‌ های خانوادگی و نه هر‌کس دیگری که ترس از دست دادنش را داشته‌ باشی به یک چیز بیشتر از همه نیاز دارد و آن دوستی است که با همدلی حرف‌هایت را بشنود و بدون نصیحت تو را بفهمد.

پیش می ‌آید که آدم دلش می ‌خواهد گاهی با کسی به‌اصطلاح درد دل کند و به یک مصاحب احتیاج دارد.

حالا نه اینکه هر وقت بخواهی با کسی دوستی کنی حتما باید دعوا کنی ولی این را هم بدان که برای داشتن و البته نگاه‌ داشتن دوستان خوب خواندن کتاب ‌های آیین دوست ‌یابی به درد نمی ‌خورد و تا دوست را زندگی نکنی نمی ‌توانی پیدایش کنی.

چقدر دلم می خواهد زمان به عقب بر می ‌گشت و فرصتی داشتم یک دعوای جانانه دیگر می ‌کردم تا یک دوست دیگه پیدا کنم.

اعتماد کردن سخت شده است؛ آدم برای تنها بودن جرأت دارد و این خیلی بد است که آدم برای سخت‌ترین چیزها مثل تنها بودن جرأت داشته باشد اما هنوز هم می ‌توان دوستانی را دید که به هم یا علی می ‌گویند و تا پایان راه با هم باقی بمانند.

این روز‌ها داشتن دوستان خوب آنقدر سخت به ‌نظر میی رسد که آدم خود را برای هر تنهایی ‌ای آماده می ‌کند.

شاید بهترین دوستانمان را در دوره ابتدایی زندگی ‌مان جا گذاشته باشیم؛ همان موقع که خیلی معصوم و نیک‌ اندیش بودیم؛ همان موقع که اعتماد به رنگ آب بود و زلال ! همان موقع که به سادگی و بی ‌تکلف و بدون هیچ چشم داشتی به هم دست دوستی می ‌دادیم . . .

در واقع دوستی یه قرارداد بدون سند است؛ قراری که از اعماق وجود بر می ‌خیزد و غیر از این هم اصلا نمی ‌توان نام دوستی را روی آن گذاشت.

همه دورتان جمع شده بودند و بعد از یک دعوای جانانه و بعد از اثبات حرفتان با هم دست دادید و شدید رفیق فابریک. من هم همین طور و حالا هم سال ‌هاست از آن روز می ‌گذرد و ...

نظرات 10 + ارسال نظر
زینب 24 اسفند 1387 ساعت 20:18 http://eshghojonoon.blogsky.com/

سلام دوست خوب!!!امیدوارم حالتون خوب باشه!
ممنون که بهم سر زدید خوشحالم کردید!
متن خیلی زیبایی بود...واقعا همینطوره که شما گفتید ای کاش الانم دوستیها مثل اون دوران بود پاک و زلال بی آلایش بدون هیچ چشم داشتی...عشقها واقعی واقعی بود...
بهترین ها رو در سال جدید براتون آرزومندم!!!
موفق باشید و عاشق تا ابد!

ممنون زینب جان
ممنون نظر لطفتونه
مرسی شما هم همین طور
سال خوبی داشته باشی

زینب 24 اسفند 1387 ساعت 20:22 http://eshghojonoon.blogsky.com/

شنیدم که چون قوی زیبا بمیرد
فریبنده زاد و فریبا بمیرد
شب مرگ تنها نشیند به موجی
رود گوشه یی دور و تنها بمیرد
در ان گوشه چندان غزل خواند ان شب
که خود در میان غزلها بمیرد
گروهی بر انند کاین مرغ شیدا
کجا عاشقی کرد انجا بمیرد
شب مرگ از بیم انجا شتابد
که از مرگ غافل شود تا بمیرد
من این نکته گیرم که باور نکردم
ندیدم که قویی به صحرا بمیرد
چو روزی ز اغوش دریا برامد
شبی هم در اغوش دریا بمیرد
تو دریای من بودی اغوش وا کن
که می خواهد این قوی زیبا بمیرد!!!
چون این شعر رو خیلی دوست داشتم نوشتم زیاد پر حرفی شد معذرت دوست عزیز!!!
موفق باشید!

مونا 25 اسفند 1387 ساعت 19:36 http://arazelesabz.blogsky.com

سلام. چطوری؟ من خوبم. همه هم خوبن. چرا دیگه به اراذل سر نمی زنی؟ از چالوس که رفتی از اراذل هم رفتی؟ من که بی گوشی شدم و نمی تونم بهت میس بدم. خواستم بگم امروز اومدم تهران. با بچه ها هم راجع به کوه صحبت کردم اما همه دارن میرن مسافرت و هیچکس تهران نیست. خودمم تا ۵ فروردین سر کارم. کارای انتشارات برای نمایشگاه کتاب اردیبهشت ماه عقبه. دلم برات تنگ شده. دد...

کامی 28 اسفند 1387 ساعت 00:14 http://www.amooyadegar.blogsky.com

سلام
کاملاً درسته منم بیتر رفیقام با دعوا به دسن میارم
لباته بیشتر نه خالی بستم
ولی این حرفه شما درسته
دوستی یک اتفاق ولی جدایی یک قانون

ممنون که اومدی

دختر نارنج و ترنج 28 اسفند 1387 ساعت 10:06

سلام سجاد جان،
خوبی؟ مرسی از اظهار لطفت.. راستش یه مدت نبودم و قرار هم نبود که دیگه بیام. به این دلیل اون پست رو گذاشته بودم. از دوستت کاظم هم تشکر کن.. ممنونم ازش. هردو تون به من لطف دارید.
شاد باشی عزیزم.

خوبم ممنون ترنج بانو خوشحالم کردی ولی چرا دیگه نمی یای اینطوری که نمی شه ما به شما عادت کردیم از نوشته های قشنگت ما رو تنها نذار موفق باشی

فاطمه 28 اسفند 1387 ساعت 13:10 http://daryatanhast.blogsky.com

سلام
ممنون که بهم سر زدی.
آپ جدیدتون هم خیلی خوب بود.
این روزا دوستی همه جور معنی می ده الا معنی اصلی دوستی....
خوشحال میشم بازم بهم سر یزنید.
سبز باشید...

هیچکس 29 اسفند 1387 ساعت 11:39

سلام
امیدوارم سالی پر از شادی در پیش داشته باشید

رزا 30 اسفند 1387 ساعت 17:30 http://http:/www.5684.blogfa.com

سلللللللااااااااااام تبریک تبریک تبریک سال نو رو به شما تبریک میگم بهترین ها رو واست آرزو میکنم عزیزم
ای بی وفا خوب منو یادت رفت آپ میکنی خبر نمیدی

دریا 1 فروردین 1388 ساعت 14:28 http://www.daryaa.blogsky.com

سلام.

آغاز بهار بر شما مبارک.

منتظر حضور گرمتون هستم.

سبز باشید و زندگی به کامتان شیرین باشد.

رزا 5 فروردین 1388 ساعت 14:24 http://www.5684.blogfa.com

سلام اجادسای عزیزم خوبی مثل همیشه زیبا بود دستت طلا
بازم منتظرتم راستی ادرس وب جدیدم نمیدونم قبلا بهت دادم یا نه به جای ۵۶۸۴ وارد کنی ۵۶۸۵ وارد کن
منتظرت هستم

ممنون رزا جان خواهش
نه نداشتم ممنون که آدرسشو دادی به روی چشم الان میام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد